Interia Drive Cup zagościła na Torze Modlin

Interia Drive Cup zagościła na Torze Modlin

Interia Drive Cup, cykl, który pozwala na rywalizację zarówno zawodnikom dysponującymi współczesnymi autami, jak i posiadaczom zabytkowych pojazdów, zawitał na początku kwietnia na Tor Modlin, gdzie 84 uczestników zmierzyło się z dwoma czterokrotnie pokonywanymi próbami.

Interia Drive Cup to cykl, w którym nie jest wymagana licencja sportowa ani specjalne przygotowanie pojazdu, co sprawia, że start w imprezie można potraktować jako bardzo dobrą odskocznię od życia codziennego i pozytywne spędzenie czasu, poprawiając swoje umiejętności za kierownicą. Zgłoszenia zawodników są podzielone na grupy przeznaczone dla aut z lat 70, 80 i 90 oraz z dwudziestego pierwszego wieku. Dodatkowo wprowadzono podział na klasy Original i Performance, które określają jakie przeróbki w samochodach są dozwolone.

Bezkonkurencyjny podczas pierwszej rundy zmagań okazał się Arkadiusz Kubiak w Renault Megane klasy 21 Performance 2000+, który jako jedyny uzyskał łączny czas poniżej 20 minut, a dodatkowo popisał się najlepszymi rezultatami na każdej z dwóch prób. Na mecie miał blisko 30 sekund przewagi nad Marcinem Markowiczem w Subaru Imprezie WRX STi.

Interia Drive Cup Tor Modlin

Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej i jednocześnie pierwsze w klasie 21 Performance 2000 wywalczył Rafał Kunicki w Hondzie Civic. Załoga Piotr Grząba/Maciej Grzybowski w Mitsubishi Lancerze Evo V musiała pogodzić się z czwartym miejscem i stratą 3,71 sekundy do podium. Na pocieszenie pozostał im triumf w klasie 90 Performance 3000+. Czołową piątkę zamknął najszybszy w 90 Performance 2000 Tomasz Szczypka w Alfie Romeo 147.

Interia Drive Cup Tor Modlin

W klasie 21 Original 2000 samotnie do mety dotarł Paweł Krakowski w Renault Clio Sport. W 21 Original 2000+ nie do zatrzymania okazał się Marcin Serafin w Fordzie Focusie RS, który o 42,9 sekundy pokonał Artura Indułę w Subaru Imprezie WRX oraz o ponad minutę Michała Tokarskiego w Fordzie Fieście ST200.

Krzysztof Fabrykiewicz w Mini Cooperze S jako jedyny ukończył rywalizację w klasie 21 Performance 1600. W 21 Performance 2000 najlepszy był wspomniany na początku Rafał Kunicki, który o 20,79 sekundy pokonał Grzegorza Potorskiego w Renault Clio. Trzeci był Dawid Straczyński w Subaru Imprezie. Czołowa dwójka klasy 21 Performance 2000+ była taka sama jak w klasyfikacji generalnej, a najniższy stopień podium wywalczył Bartosz Skierkowski w Seacie Leonie.

Kibice, którzy pojawili się w dniu rywalizacji na torze, mogli podziwiać jedenaście aut z lat 70. W 70 Original 2000+ do mety dotarli Błażej Chojnacki i Marcin Ścipień w Mercedesie C107 350 SLC. Wśród kierowców aut z silnikiem do 1600 ccm najlepszy był Waldemar Pacewicz w Roverze Mini. Drugie miejsce wywalczył Szymon Frank w Mini Cooperze, a trzecie Jarosław Tyras w Fiacie 126p. Rafał Bohdanowicz w Oplu Kadecie C był najlepszy wśród kierowców aut z silnikiem do 2000 ccm. W 70 Performance 2000+ Mikołaj Szczepankiewicz w Mini John Deere o blisko minutę pokonał Grzegorza Barana w Mercedesie C123 280 CE.

Czołowa trójka klasy 80 Original 1600 została zdominowana przez kierowców Toyot MR2. Jan Biegoń okazał się o 10,14 sekundy szybszy od Tomasza Ciecieżyńskiego i o 11,57 sekundy od Pawła Rożena. W Original 2000+ Porsche 944 Marcina Chwista okazał się zdecydowanie szybsze od BMW 325e Mikołaja Kopińskiego i Mitsubishi Eclipse Michała i Marty Bartoszewiczów. W 80 Performance 1600 Łukasz Madej w Toyocie Corolli pokonał Michała Sobiesiaka w Hondzie CRX, a w 80 Performance 2000+ Hubert Matusiak w BMW E30 1.8is był szybszy od Agaty Słomskiej w Toyocie MR2 i Filipa Kaczmarka w BMW 325i E30.

Niezwykle zacięty pojedynek można było śledzić w klasie 90 Original 1600. Adam Krępa w Citroenie Saxo dzięki świetnemu przejazdowi ostatniej próby rywalizacji, na mecie był o 0,61 sekundy lepszy od Artura Gawryluka w Mini Cooperze. W 90 Original 2000 za plecami Michała Bilskiego, który za kierownicą swojej Toyoty MR2 pewnie wygrał zmagania, bój o drugie miejsce toczyło trzech kierowców. Ostatecznie Paweł Lemieszek w Renault Clio o 1,75 sekundy pokonał Krzysztofa Cendrowicza w Hondzie S2000. Mateusz Grudnicki w Hondzie Integrze Type R stracił do podium 2,42 sekundy. Klasa 90 Original 3000 padła łupem Krzysztofa i Sylwii Hasiak w Oplu Speedsterze.

Agnieszka Korzeniowska w Hondzie Civic nie dała szans panom w klasie 90 Performance 1600 i na mecie okazała się szybsza od Mateusza Niewiadomskiego o 3,71 sekundy. W 90 Performance 2000 Tomasz Szczypka w Alfie Romeo 147 o 2,02 sekundy pokonał Artura Gawryluka w Lotusie Elisie S1. Najniższy stopień podium wywalczył Kamil Goździk w Toyocie Corolli TRD2000.

Klasa 90 Performance 3000 została zdominowana przez kierowców BMW. Grzegorz Krakowski w modelu E36 o blisko pół minuty pokonał Tomasza Stępińskiego-Ustasiaka w 330i.

Interia Drive Cup Tor Modlin

Michał Siewior i Mariola Adamska w 325 stracili do drugiego miejsca 1,89 sekundy. Czołową trójkę klasy 90 Performance 3000+ utworzyli Pior Grząbka i Maciej Grzybowski w Mitsubishi Lancerze Evo V, Maciej Świeboda w Subaru Imprezie i Marek Kajdanowicz w Subaru Imprezie.

Tor Modlin - Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy | Wszelkie prawa zastrzeżone

realizacja: estinet.pl