Kwiecień plecień…, czyli zimowo-letnie Classic Auto Cup

Kwiecień plecień…, czyli zimowo-letnie Classic Auto Cup

Już staropolskie przysłowie mówi, że kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata, o czym doskonale przekonali się uczestnicy Classic Auto Cup na Torze Modlin. W miniony weekend zawodnicy musieli zmierzyć się zarówno ze śniegiem i temperaturą bliską zeru stopniom Celsjusza, jak i piękną słoneczną aurą, co z pewnością zdecydowanie podniosło ich umiejętności za kierownicą.

Pierwszy dzień wydarzenia przeznaczony był na szkolenie zawodników, którzy w śnieżno-deszczowej aurze w iście ekstremalnych warunkach poznawali możliwości swoje oraz swoich maszyn. Pogoda nie wystraszyła jednak zawodników i 71 śmiałków stanęło do zmagań drugiego dnia, który w nagrodę zapewnił uczestnikom, na których czekała sześciokrotnie pokonywana próba, piękną słoneczną pogodę.

Maki i Domino, którzy korzystali z Mitsubishi Lancera Evo IX okazali się najszybsi w klasyfikacji generalnej. 8,53 sekundy do zwycięzców stracili Piotr Grząbka i Maciej Jajszczak w Mitsubishi Lancerze Evo V. Podium uzupełnił Marek (+9,45) w Fordzie Sierrze. Czołową piątkę zamknęli Wiktor Kozłowski w Subaru Legacy oraz Dawid Smółka w BMW E30.

W grupie Vintage, która jest przeznaczona dla posiadaczy aut wyprodukowanych przed 1974 rokiem, bezkonkurencyjny okazał się Miniwalki w Roverze Mini. Ponad półtorej minuty straty zanotował Szymon Frank w Mini Leyland, a blisko dwie minuty stracił Dziesio w Mini Cooperze. W Oldtimer Classic, gdzie rywalizują kierowcy aut wyprodukowanych w latach 1975-1985 najlepsi okazali się JG i KG w Porsche 924.

Classic Auto Cup - Tor Modlin

Drugie miejsce wywalczyli Martini i Blackjack w Toyocie Celice, a trzecie Tomasz Dybowski i Michał Matysik w Saabie 900S. W Oldtimer Sport (1975-1985) podium stworzyli Jacek Ratyński w Maździe RX-7. Rafał Bohdanowicz i Anna Świątek w Oplu Kadecie oraz Rafał Zmysłowski i Karol Zmysłowski w Polonezie Caro.

Niezwykle zacięty pojedynek można było śledzić w klasie Youngtimer Classic (1986-1995), w której Michał Bilski w Toyocie MR2 o 2,4 sekundy pokonał Jacka Rokickiego w Porsche 964. Bój o najniższy stopień podium po ataku na ostatniej próbie wywalczyli Mariusz i Patryk Korzeniowscy w Mercedesie SL500. 0,94 sekundy stracili do nich Wojciech i Joanna Jórgowie w Toyocie Celice GT. 2,29 sekundy do podium stracił Michał Marczak w Volvo 850 T-5R. W Youngtimer Sport Dawid Smółka w BMW E30 pokonał Huberta Matusiaka w bliźniaczym aucie oraz Radosława Słomskiego w Toyocie MR2.

Piotr Grząbka i Maciej Jajszczak w Mitsubishi Lancerze Evo V wygrali klasę WRC przeznaczoną dla aut z napędem na cztery koła, które zostały wyprodukowane przed 2000 rokiem. Drugi ze stratą zaledwie 0,92 sekundy był Marek w Fordzie Sierra, a trzecie miejsce wywalczył Wiktor Kozłowski w Subaru Legacy. W Modern Classic podium stworzyli Maki i Domino w Mitsubishi Lancerze Evo IX, Artur Gawryluk w Lotusie Elisie S1 oraz Rafał Piotrowski i Mateusz Świek w Renault Clio Sport II.

Puchar Pań wywalczyła Agata Słomska w Toyocie MR2, która pokonała Joannę i Wojciecha Jórgów w Toyocie Celice GT oraz Magdalenę Pajewską w Oplu Astrze. Puchar Legend Kroniki Rajdów wywalczył Marek w Fordzie Sierra, a Puchar Krajów 125pe Rafał Zmysłowski pilotowany przez Karola Zmysłowskiego w Polonezie Caro.

W BMW Classic czołową trójkę utworzyli Dawid Smółka, Hubert Matusiak i Paweł Kozioł. Puchar Volvo Car Poland zdobył Błażej Wypyski pilotowany przez Olgę Majchrzak w modelu 850 T5. Puchar forzaitalia.pl wywalczył Herbie w Alfie romeo 155, a w Mazda Rotary Classic Club wygrał Jacek Ratyński w modelu RX-7.

Tor Modlin - Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy | Wszelkie prawa zastrzeżone