Tor sportowo-treningowy

  • 1
    Pierwszy po prostej startowej, prawy, ciasny i wolny zakręt toru sportowo-treningowego. Jest bardzo trudny i zaskakujący. Kierowcy zazwyczaj pokonują go za szybko. Łuk wydaje się szeroki, natomiast jest długi i jednocześnie bardzo ciasny. Trzeba w niego wjechać wolno, „poświęcić go”, by rozpędzić się w następnym zakręcie – lewym, otwierającym się na prostą. Warto wykorzystać całą szerokość tego fragmentu toru.
  • 2
    Najtrudniejsza część na naszym torze. Podwójny lewy zakręt, przechodzący do lewego zacisku. Oznacza to, że w ostatniej fazie ten łuk nam się zacieśnia. Dlatego wyjście będzie wolniejsze niż wejście w zakręt. Zacisku nie widać, jest za szczytem. Dodatkowym utrudnieniem jest przejazd tego miejsca na odciążeniu samochodu. Następnie mamy prawy zakręt, który prostujemy i lewy, trochę późniejszy. Wjeżdżamy w niego trochę później po to, by maksymalnie wykorzystać szerokość toru na prostej. Ten fragment też nie jest łatwy. Jeśli wjedzie się w niego za wcześnie, punkt wyjścia z łuku również wypadnie za wcześnie, a my znajdziemy się poza torem. Tutaj trzeba obserwować linię zewnętrzną. Kontrolować, gdzie zakręt się otwiera. Wjeżdżając później, zyskujecie. Fizyka wynosi dalej, po optymalnej linii, co jest ważne do rozpędzenia.
  • 3
    Tutaj niezwykle istotny jest punkt hamowania przed lewym, ciasnym nawrotem. Tor jazdy jest tu wąski. Następnie zaczyna się ciekawa sekcja. Mamy 30 m prostej. Później prawy, który jest szybkim zakrętem i bardzo nam się otwiera do zewnętrznej krawędzi – mało kto wytrzymuje tutaj na pełnej prędkości – z mocnym hamowaniem do kolejnego prawego, ciasnego zakrętu.
  • 4
    Przed nami pojawia się prawy łuk, który prostujemy maksymalnie, żeby zyskać jak najwięcej szerokości toru. Docieramy do prawego, bardzo ciasnego nawrotu.
  • 5
    Następnie mamy dwa trudne lewe zakręty, które traktujemy jako jeden podwójny. Wjeżdżamy ciasno, nie wypuszczając samochodu. Rozpędzamy się dopiero na wyjściu. W tej sekcji trzeba zdecydowanie obniżyć prędkość, przejechać ten fragment toru dość wolno. Błąd tu, powoduje utratę linii przejazdu w kolejnych zakrętach. Trzeba więc wjechać grzecznie, bez szarżowania. Teoretycznie wszyscy jadący inaczej wtedy doganiają nas lub nadrabiają czas, ale w rzeczywistości później to my zyskujemy na wyjściu z zakrętu, nabierając prędkości.
  • 6
    Złudny lewy zakręt, który wydaje się szybkim. Jednak zdecydowanie trzeba na nim hamować, ponieważ dwa prawe zakręty, który następują po nim, są bardzo ciasne.
  • 7
    Dalej otwarty łuk w lewo, z widokiem na wysepkę, i dwa kolejne lewe zakręty, z których tak naprawdę interesuje nas ten drugi. Jest to bowiem zakręt przechodzący w prawy, z którego wyjeżdżamy na dłuższą, liczącą 60 m, prostą.
  • 8
    Lewy, szeroki nawrót na prostą startową.

Tor sportowo-treningowy

Tor sportowo-treningowy ma długość ok. 1,2 km. Możemy na nim wytyczyć wiele mniej lub bardziej krętych tras o różnych stopniach trudności, wymagających jazdy precyzyjnej, jak i pozwalających na osiąganie wysokich prędkości. Świetna nawierzchnia zapewnia doskonałą przyczepność, a wszystkie konfiguracje gwarantują wielkie emocje i jednocześnie bezpieczeństwo gości.

Tor Modlin - Tor sportowo-treningowy

Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy Tor Modlin - tor sportowo treningowy
Z tej części ośrodka można korzystać niezależnie od modułów szkoleniowych. Można też połączyć tor sportowo-treningowy ze szkoleniowym. Powstaje wtedy bardzo ciekawa pętla o długości ponad 3 km. Dzięki oświetleniu, cały ośrodek może działać również wieczorem czy w nocy.

1200 m

długości

220 m

najdłuższa prosta

20

technicznych zakrętów

12 m

szerokości w najszerszym miejscu

3

niezależne sekcje

Tor Modlin - Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy | Wszelkie prawa zastrzeżone