fbpx

Tor Szkoleniowy

Tor Off Road 2 Zawiera trawersy, pochylnie, strome zjazdy i podjazdy, przejazd przez wodę i wiele innych.
Wzniesienie Wyposażone w płytę poślizgową i automatycznie otwierającą się przeszkodę w regulowanej odległości.
Sekcja Motocyklowa Motocykliści mają do dyspozycji plac o wymiarach 37 x 130 m. Na jego powierzchni wymalowane są białą farbą elementy i zarysy modułów treningowych typowe dla takich pojazdów: koła, slalomy, ciasne zakręty.
Duża Płyta Poślizgowa Wyposażone w szarpak do treningu poślizgu nadsterownego, kurtyny wodne oraz dodatkowo automatycznie pojawiające się płotki.
Mała Płyta Poślizgowa Wyposażona w 2 rzędy kurtyn wodnych z możliwością losowego włączania.
Plac Manewrowy Duży plac do różnego rodzaju treningów zręczności, precyzji jak i techniki.
Okrągła Płyta Poślizgowa Nazywana nieskończenie długim zakrętem jest wyśmienitym poligonem doświadczania podsterowności i nadsterowności.
2400M Długość Całego Toru Szkoleniowego
250M Najdłuższa prosta
6 Niezależnych Modułów Szkoleniowych
10% Nachylenie Wzniesień
100M Długość Dużej Płyty Poślizgowej
20M Szerokość Dużej Płyty Poślizgowej
2,5M Wysokość Kurtyn Wodnych
7M Szerokość Okrągłej Płyty Poślizgowej
170M Długość Pierścienia Poślizgowego

MAŁA PŁYTA POŚLIZGOWA

Mniejsza z dwóch płyt poślizgowych ma wymiary 9 x 75 m. Znajdują się na niej przeszkody mokre w postaci kurtyn (2 rzędy po 3 kurtyny), mogące tworzyć sterowane komputerowo ściany wodne o wysokości do ok. 1,5 m. Uruchamiają je detektory umieszczone pod nawierzchnią. Gdy kierowca nie wykona ćwiczenia prawidłowo i samochód wjedzie w strefę przeszkody, czujniki dezaktywują kurtyny, zapobiegając uszkodzeniom. Z płyty mogą korzystać samochody osobowe. Idealnie nadaje się do ćwiczeń związanych z manewrami podczas zjawiska aquaplaningu: hamowaniem, slalomem lub omijaniem przeszkód. Nawadnianą liniowo sekcję może całkowicie pokryć warstwa wody o grubości ok. 1–2 cm.

DUŻA PŁYTA POŚLIZGOWA

Duża płyta poślizgowa ma wymiary 20 x 100 m. Sprawdza się doskonale podczas ćwiczeń zarówno samochodami osobowymi, jak i ciężarowymi czy autobusami. Przed najazdem na płytę znajduje się urządzenie destabilizujące tor jazdy (szarpak). Dzięki czujnikom mierzącym prędkość oraz wagę pojazdu, siła szarpnięcia dopasowana jest do tych parametrów. Moduł służy głównie do ćwiczenia wyprowadzania pojazdu z poślizgu nadsterownego. Sekcja ma sterowane elektronicznie przeszkody mokre (2 rzędy po 4 kurtyny), mogące tworzyć ściany wodne o wysokości do 2–2,5 m, oraz przeszkody suche – podnoszone płotki. Uruchamiają je detektory umieszczone pod nawierzchnią. W przypadku niewykonania ćwiczenia prawidłowo, czujniki dezaktywują przeszkody, zapobiegając uszkodzeniom pojazdu. Dzięki nawodnieniu liniowemu, na całej powierzchni płyty powstaje warstwa wody o grubości od ok. 1 do 2 cm. Ta ma powierzchnię ok. 180 m². Na tym samym poziomie znajduje się sala wykładowa o powierzchni ok. 55 m² z rzutnikiem, ekranem oraz nagłośnieniem. Do tego pomieszczenia również można wprowadzić samochód.

OKRĄGŁA PŁYTA POŚLIZGOWA

Ta płyta, którą tworzy okrąg o promieniu aż 27 metrów, nazywana jest nieskończenie długim zakrętem. Specjalna nawierzchnia, dodatkowo zroszona wodą symuluje warunki ograniczonej przyczepności. Dzięki temu jest doskonałym miejscem do doświadczania sytuacji utraty kontroli nad pojazdem w zakręcie – poślizgu podsterownego i nadsterownego. Dodatkowo, losowo pojawiające się przeszkody zwiększają trudność symulowanych warunków, jednocześnie podnosząc atrakcyjność wykonywanych ćwiczeń.

WZNIESIENIE

Moduł ten tworzą dwa wzniesienia treningowe: „suche” i „mokre”. Obydwa zbudowane na skarpach o spadku 10 proc. Płyta poślizgowa (o wymiarach 4 x 45 m) w tej sekcji zlokalizowana jest na zjeździe z góry „mokrej”. Punktowo nawadniają ją zraszacze, a na jej końcu znajduje się przeszkoda sucha w postaci płotków. Pojawiają się one lub nie, w zależności od schematu ćwiczenia. W asfalcie zamontowane są detektory, które w razie błędu kierowcy i wykryciu pojazdu w strefie bariery, automatycznie chowają płotki, zapobiegając uszkodzeniu samochodu. Moduł ten sprawdza się w ćwiczeniach związanych z wyprowadzaniem pojazdu z poślizgu oraz omijaniem przeszkody na końcu zjazdu ze wzniesienia.

SEKCJA MOTOCYKLOWA

Motocykliści mają do dyspozycji plac o wymiarach 37 x 130 m. Na jego powierzchni wymalowane są białą farbą elementy i zarysy modułów treningowych typowe dla takich pojazdów: koła, slalomy, ciasne zakręty… Teren ten jest idealnym miejscem do skutecznego doskonalenia techniki jazdy motocyklem. Ogromna powierzchnia treningowa zapewnia bezpieczeństwo i komfort korzystania z modułu.

PLAC MANEWROWY

Wykorzystywany do slalomów, dowolnej konfiguracji torów jazdy, ćwiczeń koordynacyjnych.

TOR OFF-ROAD

Obszar z luźną nawierzchnią i przeszkodami oferuje możliwość przetestowania zdolności pojazdów terenowych oraz umiejętności ich kierowców. Mogą na nim ćwiczyć quady, samochody typowo terenowe lub SUV-y. Tor ziemny rewelacyjnie sprawdza się podczas szkoleń czy imprez organizowanych w naszym ośrodku.