Tor szkoleniowy

2400 m

długości

250 m

najdłuższa prosta

5

niezależnych modułów szkoleniowych

10%

nachylenie wzniesień

100 m

długość największej płyty poślizgowej

20 m

szerokość płyty

2,5 m

wysokość ściany wodnej

7 m

szerokość pasa poślizgowego na okręgu

170 m

długość pierścienia poślizgowego

Płyta poślizgowa mała (MT1)

Mniejsza z dwóch płyt poślizgowych ma wymiary 9 x 75 m. Znajdują się na niej przeszkody mokre w postaci kurtyn (2 rzędy po 3 kurtyny), mogące tworzyć sterowane komputerowo ściany wodne o wysokości do ok. 1,5 m. Uruchamiają je detektory umieszczone pod nawierzchnią. Gdy kierowca nie wykona ćwiczenia prawidłowo i samochód wjedzie w strefę przeszkody, czujniki dezaktywują kurtyny, zapobiegając uszkodzeniom. Z płyty mogą korzystać samochody osobowe. Idealnie nadaje się do ćwiczeń związanych z manewrami podczas zjawiska aquaplaningu: hamowaniem, slalomem lub omijaniem przeszkód. Nawadnianą liniowo sekcję może całkowicie pokryć warstwa wody o grubości ok. 1–2 cm.

Tor Modlin - tor szkoleniowy

Tor Modlin - tor szkoleniowy

Płyta poślizgowa duża (MT3)

Duża płyta poślizgowa ma wymiary 20 x 100 m. Sprawdza się doskonale podczas ćwiczeń zarówno samochodami osobowymi, jak i ciężarowymi czy autobusami. Przed najazdem na płytę znajduje się urządzenie destabilizujące tor jazdy (szarpak). Dzięki czujnikom mierzącym prędkość oraz wagę pojazdu, siła szarpnięcia dopasowana jest do tych parametrów. Moduł służy głównie do ćwiczenia wyprowadzania pojazdu z poślizgu nadsterownego. Sekcja ma sterowane elektronicznie przeszkody mokre (2 rzędy po 4 kurtyny), mogące tworzyć ściany wodne o wysokości do 2–2,5 m, oraz przeszkody suche – podnoszone płotki. Uruchamiają je detektory umieszczone pod nawierzchnią. W przypadku niewykonania ćwiczenia prawidłowo, czujniki dezaktywują przeszkody, zapobiegając uszkodzeniom pojazdu. Dzięki nawodnieniu liniowemu, na całej powierzchni płyty powstaje warstwa wody o grubości od ok. 1 do 2 cm.

Płyta poślizgowa okrągła (MT2)

Główną częścią okrągłej płyty o promieniu zewnętrznym 27 m jest pas poślizgowy mający szerokość 7 m. Z okręgu mogą korzystać samochody osobowe, ciężarowe i autobusy. Sekcja wyposażona jest w sterowane elektronicznie i programowane 2 kurtyny wodne oraz przeszkodę suchą w postaci płotków. Bariery działają w ustalonej przez instruktora sekwencji i są uruchamiane przez czujniki umieszczone pod nawierzchnią. Gdy kierowca nie zdoła wykonać ćwiczenia prawidłowo i pojazd znajdzie się w strefie przeszkody, detektory wyłączą kurtynę, zapobiegając uszkodzeniom. Moduł służy do ćwiczenia opanowywania podsterowności oraz nadsterowności, nauki jazdy i hamowania na łuku na śliskiej nawierzchni oraz utrzymania toru jazdy po łuku podczas hamowania z systemem ABS lub bez niego.

Tor Modlin - tor szkoleniowy, płyta poślizgowa okrągła

Wzniesienie (MT4)

Moduł ten tworzą dwa wzniesienia treningowe: „suche” i „mokre”. Obydwa zbudowane na skarpach o spadku 10 proc. Płyta poślizgowa (o wymiarach 4 x 45 m) w tej sekcji zlokalizowana jest na zjeździe z góry „mokrej”. Punktowo nawadniają ją zraszacze, a na jej końcu znajduje się przeszkoda sucha w postaci płotków. Pojawiają się one lub nie, w zależności od schematu ćwiczenia. W asfalcie zamontowane są detektory, które w razie błędu kierowcy i wykryciu pojazdu w strefie bariery, automatycznie chowają płotki, zapobiegając uszkodzeniu samochodu. Moduł ten sprawdza się w ćwiczeniach związanych z wyprowadzaniem pojazdu z poślizgu oraz omijaniem przeszkody na końcu zjazdu ze wzniesienia.

Sekcja motocyklowa (MT5)

Motocykliści mają do dyspozycji plac o wymiarach 37 x 130 m. Na jego powierzchni wymalowane są białą farbą elementy i zarysy modułów treningowych typowe dla takich pojazdów: koła, slalomy, ciasne zakręty… Teren ten jest idealnym miejscem do skutecznego doskonalenia techniki jazdy motocyklem. Ogromna powierzchnia treningowa zapewnia bezpieczeństwo i komfort korzystania z modułu.

Tor Modlin - tor szkoleniowy, Sekcja Motocyklowa

Tor Ziemny Tor Modlin

Tor ziemny

Obszar z luźną nawierzchnią i przeszkodami oferuje możliwość przetestowania zdolności pojazdów terenowych oraz umiejętności ich kierowców. Mogą na nim ćwiczyć quady, samochody typowo terenowe lub SUV-y. Tor ziemny rewelacyjnie sprawdza się podczas szkoleń czy imprez organizowanych w naszym ośrodku.

Tor Modlin - Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy | Wszelkie prawa zastrzeżone